העלות המפתיעה של טעינת הרכב החשמלי שלנו

תמיד רצינו לדעת מה העלות היומית של טעינת הרכב החשמלי שלנו

גם כי זה נתון מסקרן שתמיד שואלים אותנו עליו וגם כי רצינו לבדוק אם משתלם לנו להצטרף למסלול תעו״ז של חברת חשמל. מסלול תעו״ז מגדיר תעריפי חשמל שונים על פי עומס המערכת וזמן הצריכה ומתחשב בפרמטרים כגון השעה ביום, היום בשבוע והעונה.

אז החלטנו לבדוק.

הגרף שלפניכם מתעדכן מדי יום ומראה בכמה קוט״ש מילאנו את הסוללה וכמה זה עלה לנו. אנחנו נוסעים בשנה בסביבות הממוצע, אולי טיפה פחות, לכן הנתונים האלו משקפים במידה רבה את הנסועה (קילומטרז׳) של נהג ישראלי ממוצע.

 

הסבר קצרצר: העמודות הכחולות מייצגות הקוט״ש. כלומר, בכמה חשמל הסוללה הוטענה ב-24 שעות ( הנתון כולל את סך החשמל שהוטען ביממה אחת, כולל אם היו מספר טעינות, ולא רק את הטעינה בלילה). מכיוון שביום-יום אנחנו טוענים את הסוללה שלנו ל-80%, העמודה הכחולה מלמדת כמה קוט״ש היה צריך להשלים ביום מסוים כדי שתהיה 80% מלאה.

הנתון משתנה מיום ליום מכיוון שמרחק הנסיעה שלנו משתנה מיום ליום.

הקו הכתום מייצג את המחיר האמיתי בשקלים שעלה לנו למלא את הסוללה מדי יום.

בחישוב שערכנו על בסיס הנתונים האלה גילינו שבמהלך שישה חודשים שילמנו כ-450 ש״ח על הטעינה של החשמלית שלנו.

לא, לא בחודש. 450 ש”ח בחצי שנה!

גם אנחנו הופתענו. ידענו שזו לא הוצאה גדולה, אבל לא שיערנו עד כמה.

 

מוזמנים לעקוב יחד איתנו!

ונשמח לכל שאלה או הערה בתגובות.
אגב, אם עולות שאלות, יכול היות שכבר ענינו עליהן פה.

‏7 תגובות

  1. איתי ב- 22/06/2019 בשעה 4:39 pm

    שלום, אז למה עדיין כל כך קשה לקנות במדינה הזאת רכב חשמלי?
    זה כלכך לא נגיש ואין מידע זמין כולל אצל היבואנים שזה עצוב.

    • Plugged In ב- 23/06/2019 בשעה 10:26 am

      שאלה מצויינת איתי,
      את התשובה אנחנו יכולים רק לנחש.

      ככל הנראה, המפסידים מרכבים חשמליים בישראל:
      – משרד האוצר
      – יבואני הרכב
      – חברות האנרגיה

      גופים עתירי ממון ועוצמה פוליטית.
      אנחנו כותבים כאן כדי לעודד את המהפכה מלמטה. להראות שרכב חשמלי בישראל זה אפשרי, יעיל ונקי.

  2. אברום רותם ב- 12/11/2018 בשעה 2:32 pm

    לא מסתדר…..
    קודם כל ההדגמה הגרפית מטעה. מדובר על ימי בודדים בנובמבר, שתכלס לא ניתן ללמוד מזה כלום, שבכל יום בממוצע כ- 5 ש”ח, שזה כבר הרבה הרבה יותר מ- 450 ש”ח בשנה.
    יפה התחמקתם ממספר הק”מ- אז כדאי לתת נתון לק”מ (או 100 ק”מ ) ולא סתם הצהרות כלליות שזה ב”ערך כמו של נהג ממוצע”.
    עדיין לא ברור כמה חסכוני באמת …. תביאו נתונים אמתיים ושקופים, ויפה שעה אחת קודם.
    הנתון המרכזי צריך להיות” ש”ח (במחירי חודש/שנה XX) ל- 100 ק”מ.
    ועוד לא דיברנו על מחירי טיפול ותיקונים ממוצע ל-100 ק”מ ….
    אז נוכל להתחיל לדבר על חיסכון וכמה.
    כמו שזה כאן – זה פשוט חסר כל משמעות של ממש ואף מטעה.

    • Plugged In ב- 12/11/2018 בשעה 3:09 pm

      שלום אברום ותודה רבה על התגובה.
      השאלות שהעלית הן שאלות שעלו גם אצלינו.

      הגרף המוצג אינו הדגמה, אלא נתוני אמת שמתאספים כל יום ומוצגים (כרגע) על בסיס יומי. אנחנו מתכננים בהמשך להוסיף מידע לגבי מרחקי הנסיעה ואפשרות לצפות בנתונים רוחביים. אך גם אז – תהיה זו הצגה של מקרה פרטי של מאפייני השימוש שלנו. רחוק מאד ממחקר אמפירי.
      עד כה לא סיכמנו את נתוני מרחקי הנסיעה. בצדק ציינת שללא נתונים אלה התמונה המתקבלת אינה מלאה.
      המטרה שלנו בבלוג ובמאמר הזה היא לשתף בחוויות ובמסקנות האישיות שלנו.

      מכיוון ששאלת – ביצענו באוטו רק טיפולים שנתיים במוסך המורשה בעלות של 520-580 ש”ח פעם בשנה
      מחשב הרכב מציג צריכה ממוצעת של 15.5 ק”וט ל100 קילומטר

      הסכימה של עלויות הטעינה בחצי השנה שלפני כתיבת הפוסט הזה הגיעו ל450 ש”ח. תסכים איתנו שבכל מקרה מדובר בסכום נמוך..

      נענה בשמחה על שאלות נוספות

  3. יוסי שולט ב- 06/11/2018 בשעה 6:54 am

    יפה מאוד
    אני עובד גם על בקרה למטען קיים הכוללת התחשבות. בחום סוללה חום חיצוני מילוי סוללה שעה יעד מילוי ועוד כמה

  4. נדב קבלרציק ב- 24/06/2018 בשעה 6:51 pm

    פרסום נפלא! תודה רבה על השיתוף 🙂

    גם לי רכב דומה. ויכול להעיד שהנתונים כמעט זהים.
    אין ספק שלפני הכל, הרכב מאוד מאוד חסכוני כלכלית.
    ויכול להתאים ל 80% מהאוכלוסיה בארץ, ללא שום צורך בעמדות טעינה.

  5. דימה יעקובוב ב- 24/06/2018 בשעה 12:02 pm

    פוסט מעולה. ברצוני לחזק את הנקודה.
    רכב חשמלי הוא רכב שמיש לחלוטין ליום יום עבורי (6 פעמים בשבוע מעל 100 קילומטר כל יום).
    אפילו בלי תשתית טעינה פרוסה בארץ.
    רכב חשמלי הינו הכי כלכלי למשפחה.
    חסכון של מאוד שקלים כל חודש.

השאר תגובה